Complaint: Aangemeld bij CVZ ondanks toezegging dat dit niet zou gebeuren!

user-93693 on 30 March 2012 about Zilveren Kruis in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

30 maart 2012
Geachte Medewerker,
Naar aanleiding van het telefoongesprek met mevrouw Lidian Davidherman van gisterenmiddag, stuur ik u dit bericht.
Ik heb aan mevrouw Davidherman uitgelegd dat ik erachter ben gekomen dat ik alsnog bij het CVZ ben aangemeld, terwijl er op 19 januari 2012 door mevrouw Van der Hof aan mij telefonisch is toegezegd, dat ik niet zou worden aangemeld. Ik wil dan ook dat mijn aanmelding bij CVZ met spoed wordt teruggedraaid.

Ik zal in het kort de situatie samenvatten.

– In oktober 2011 ben ik een betalingsregeling gestart via Flanderijn voor openstaande premiebetalingen die ik had lopen van begin 2011.
– Ik heb in januari een e-mailbericht gestuurd met de mededeling dat ik zag dat er geen automatische incasso’s hadden plaatsgevonden en met de vraag of ik hierdoor een betaalachterstand had opgelopen.
– Op 19 januari ontving ik antwoord waarin stond dat ik was aangemeld bij het CVZ. Hier schrok ik erg van en nam direct telefonisch contact op om 15 uur dit probleem op te lossen.
– Ik heb mevrouw van der Hof gesproken en mijn privé situatie uitgelegd. Zij gaf mij aan dat ik geluk had, ik was toch nog niet aangemeld en ik zou verdere aanmelding kunnen voorkomen door direct een bedrag van EUR 288,- over te maken daarmee de premies van oktober,november en december 2011 zou voldoen. Dit zou betekenen dat ik dan geen achterstand meer zou hebben van 6 maanden. Mevrouw verzekerde mij dat het goed zou komen. Hierna zou er weer automatisch van mijn rekening worden geïncasseerd.
– Ik heb direct (zie bijlage) het bedrag van EUR 288,- aan u overgemaakt, zoals afgesproken heb ik mijn relatienummer vermeld en dat het gaat on premies oktober/november en december 2011.
– Op 23 maart heb ik een bedrag overgemaakt van EUR 200,- voor de premies januari en februari 2012, tevens heb ik een e-mailbericht gestuurd dat ik graag uitstel wens. Op deze manier ben ik ook achter het feit gekomen dat ik alsnog ben aangemeld bij het CVZ.

Mevrouw Davidherman heeft mij goed geholpen door haar excuses aan te bieden en tevens gaf zij mij aan dat wanneer ik een betaalbewijs zou sturen van het feit dat de EUR 288,- op 19 januari aan u is overgemaakt, de situatie zal worden teruggedraaid en mijn aanmelding bij het CVZ zo spoedig mogelijk zal worden stopgezet. Aan u de vraag ook om de aanmelding per direct bij het CVZ stop te zetten en mij hiervan een bevestiging te sturen.

Ik hoor graag snel van u!

Met vriendelijke groet,

Desired solution:

- Afmelding CVZ per Direct!
- Geen boete
- bevestiging van afmelding

All complaints of