Complaint: Niet goed voorgelicht

user-178042 on 13 May 2013 about Zilveren Kruis in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer, mevrouw,

Op 13-5-2013 heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Het ging over het niet vergoeden door Zilveren Kruis van de orthodontie van onze kinderen. Mijn verbazing was erg groot dat ik hiervoor niet verzekerd bleek te zijn aangezien ik net overgestapt ben juist vanwege de kosten voor orthodontie.

Ik heb in december vorig jaar diverse keren telefonisch contact gezocht met Zilveren Kruis om advies in te winnen en de juiste keuze te kunnen maken. Bij die keuze voor zilveren kruis gaf de vergoeding voor orthodontie juist de doorslag. Er is op geen enkele wijze aan mij duidelijk gemaakt dat de keuze die ik aangaf te willen; 3-sterren tandartsverzekering, geen vergoeding bood voor orthodontie. De keuze die ik uiteindelijk voor Zilveren Kruis heb gemaakt was dus duidelijk bedoeld om mijn verzekering t.a.v. orthodontie te verbeteren. Ook heb ik in januari van dit jaar nog geïnformeerd naar de wachttijd die sommige verzekeraars hanteren. Dit was niet het geval. Ook in dit gesprek had men mij kunnen vertellen dat ik het verkeerd pakket had gekozen. Ik ben dus in de veronderstelling dat ik voor orthodontie verzekerd ben.

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u.

Met vriendelijke groet,

Louis de Vries-Kalter

Desired solution:

De oplossing voor dit probleem is volgens mij het pakket aan te passen, de eventueel te weinig betaalde premies te factureren en over te gaan tot het vergoeden van de reeds gemaakte kosten van orthodontie.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Zilveren Kruis about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Zilveren Kruis to pickup complaint

All complaints of