Complaint: Zo wil ik het NIET….Arke!

user-153736 on 17 January 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik wil graag mijn ervaring delen die ik heb gehad met Arke reizen en Mabenjo autoverhuur in Malaga, Spanje.

Ik had van de zomer een vakantie geboekt naar Spanje en wij (mijn vriendin en ik) zouden een rondreis maken.
Helaas kregen wij een aanrijding in Puerte Santa Maria. Het was een klein dorp en er kwamen gelijk diverse mensen op af en de Politie kwam ook ter plaatsen. De Politie noteerde de situatie en ging af op de verhalen van de tegenpartij en mensen die daar rond liepen. Het was bijna niet mogelijk om een gesprek te voeren met de politie. Ik spreek geen Spaans en de Politie sprak bijna geen Engels. Mijn Engels is ook niet zo heel goed, dus wilde ik een beroep doen op de reisleiding van Arke in Spanje. De reisleiding liet Marbenjo (het autoverhuurbedrijf) terug bellen, maar ook die communicatie was erg moeilijk. Ik en mijn vriendin hebben meerdere malen geprobeerd om hulp te krijgen van de reisleiding, maar helaas stonden wij er alleen voor. De auto werd afgevoerd en wij zijn met een taxi van Puerte Santa Maria naar Malaga gereden. Er werd wel beweerd dat wij een rood stoplicht hadden gemist, maar hiervoor is geen proces-verbaal voor opgemaakt.

Toen wij aankwamen bij het autoverhuurbedrijf en ons verhaal (zo goed als het kon) hadden verteld, vertelde de medewerker van Marbenjo dat wij onze eigenrisico hadden afgekocht en alleen de brandstof moesten betalen, omdat wij niet hadden afgetankt. Dat hebben wij toen gedaan en vertrokken met een andere huurauto. Alles was afgehandeld volgens de medewerker van Marbenjo en wij kregen ook een rekening mee.

Toen wij de volgende dag de auto terug brachten, begon de medewerker van Marbenjo ineens te vertellen dat de verzekering moeilijk deed. Wij hadden door rood gereden en waren schuldig aan een verkeersmisdrijf. Zijn wilde mijn e-mail adres en dat heb ik toen gegeven.

Bij terugkomst in Nederland heb ik gelijk mijn Creditkaart geblokkeerd en heb ik de Nederlandsenambassade in Sevilla gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik het over moest laten aan mijn reisbureau, want die heeft ons in contact gebracht met Marbenjo.
Daarentegen is Arke onze tussenpersoon en heeft de keus voor ons gemaakt om met Marbenjo in zee te gaan.

Ik heb Arke ingeschakeld en het bleef een tijd stil. Nu wordt er gezegd dat ik met hoge snelheid door rood ben gereden en dat er gewonden zijn gevallen. Ook wil Marbenjo dat ik 2900,00 euro betaal, want dat is de schade van de huurauto. Ook willen ze afwachten wat de waar de tegenpartij nog mee komt. Arke zegt dat wij het zelf moeten regelen met het autoverhuurbedrijf. Ik heb bezwaar gemaakt, want niet ik en mijn vriendin, maar Arke heeft ons in contact gebracht met Marbenjo.
Ik wil graag mijn verhaal hier kwijt, om een ander niet in de zelfde problemen te laten komen.

Er zijn meer dingen fout gegaan, want bij aankomst in Spanje (’s nachts) werd ik en mijn vriendin gedumpt bij een jongen van Marbenjo en gingen wij met een busje naar een kantoortje waar wij eerst 20,00 boete moesten betalen (omdat wij buiten kantoor tijden aankwamen, iets waar je als reiziger geen invloed op hebt) voor dat wij een auto meekregen. De auto die wij meekregen was een andere auto dan afgesproken. Wij hebben toen wel de meest uitgebreide verzekering afgesloten, want je weet maar nooit. Helaas, het is veel erger.

Desired solution:

Dat Arke haar verantwoordelijkheid neemt en dit oplost met Marbenjo.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 14 januari 2013 telefonisch contact opgenomen met het reisbureau van de klant. Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of