Complaint: Zomaar een contract aangesmeerd (2/2)

JeroenV83 on 05 December 2013 about Essent in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De klacht wordt door ESSENT direct als opgelost gezet omdat ze klacht naar hun interne proces overzetten, maar het is NIET OPGELOST:
Bij de media markt kon ik een vrijblijvende check laten uitvoeren door Essent. Toen bleek dat het geen check was maar het afsluiten van een contract heb ik direct gezegd dat ik dat niet wilde. Het gesprek was daarmee klaar de medewerker van Essent zou alles weer verwijderen. Eenmaal thuis bleek dat email ontving waarin ik een contract had afgesloten. Ik heb zeker nergens een toezegging gedaan laat staan iets getekend. In het de begeleidende email staat nu zelfs dat ik geen gebruik wil maken van bedenktijd. Werkelijk schandalig. Ik heb direct een klacht ingediend bij Essent, maar wil hier ook werk van maken. Ik kan dit nog wel terugdraaien maar niet iedereen is assertief genoeg, mensen worden hier gewoon ingeluisd!

Desired solution:

Er is een oplossing als Essent voorkomt dat ik allerlei post ga ontvangen inclusief rekeningen die ik eerst moet betalen voordat het allemaal weer ongedaan is gemaakt. Ik kreeg nu al het advies van Essent om de rekeningen die gestuurd zullen gaan worden wel eerst te betalen. Dat ben ik niet van plan.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Essent about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Essent

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Essent

Essent

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte JeroenV83,

Ik vind het erg vervelend dat het contact met Essent via de Media Markt zo is gelopen zoals u omschrijft. Op 5 december 2013 is uw klacht de dato 3 december via het contactformulier in behandeling genomen. U ontvangt binnen twee tot vier weken een terugkoppeling hoe het staat met de ongewenste aanmelding. Op basis hiervan heb ik deze klant afgerond. Het betekend niet dat uw klacht nu is opgelost, maar is gesloten vanwege bovenstaande reden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

All complaints of