Complaint: Zonder toestemming overgestapt

user-20962 on 07 December 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik had via internet informatie aangevraagd over de NEM en hun prijzen, toen ik deze info binnen kreeg heb ik het niet direct gelezen, ik ben veel van huis voor mijn werk, komt wel, dacht ik.
Nou is deze info blijven liggen en van een collega’s hoorde ik ontzettende ontevreden geluiden over de NEM, ik dacht, ik blijf maar gewoon bij m’n eigen leverancier.
Wat gebeurde vervolgens?
Ik kreeg een brief met mijn eerste voorschotsnota van de NEM.
Ik dacht, wat krijgen we nou?
Ik heb gebeld, het antwoordt was “U heeft het al afgesloten als u niet binnen 7 dagen aangeeft het NIET te willen. Wat is dit???
Ik heb mn eigen leverancier direct gebeld, en die zeiden inderdaad dat de NEM me bij hun had weggehaald, maar gelukkig, ik kon terug, ben nu ook weer terug, maar ik werd gebeld door een dame van de NEM “ja we hebben uw voorschodsnota maar snel betalen, want anders verhogen we deze met 25 euro”
Ik zei, “mevrouw, ik betaal niets, ik heb NEM Nooit toestemming gegeven om mij als klant te nemen, ik heb nergens getekend, ik heb niks teruggestuurd, ik heb niks afgesloten. Het antwoordt van dit waarschijnlijk studentje die 4,38 bruto verdiend en geen ENKELE verstand van zaken heeft was” Ja nou dat weet ik ook niet hoor, ik zou t maar wel snel betalen als ik u was anders krijgt u die boete wel”

Ik denk dan, wie denkt de NEM dat hij is, om zo met mensen om te gaan, en dan zie je op de reclame, hoeveel mensen per dag overstappen naar de NEM. Ja dat zal, maar hoeveel mensen kiezen hier zelf voor? 2 op de 10?
De mond op mond reclame is de meest belangrijke reclame, niet ingehuurde pubers die te lang op bed liggen met teveel kerstverlichting aan.
Maar die mond op mondreclame is zo wel erg slecht, Jammer hoor!.
Nu heb ik officieel mijn lidmaatschap moeten opzeggen bij NEM, en krijg ik ook nog een dreigbrief dat ik een contract heb tot augustus 2013 en dat de opzegvergoeding voor de NEM voor mij kan oplopen tot een boete van €250.-.
Mensen, dit is toch niet normaal?

Gewenste oplossing

Ophouden met aanmaningen sturen en excuses voor de zeer slechte behandeling

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of