Complaint: Zorgelijke Producten, het nemen van verantwoordelijkheid van Caiway van de door hen verstrekte producten.

user-85431 on 15 February 2012 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik kwam gisteren thuis na het boodschappen doen, zag dat mijn koelkast niet werkte, ik naar de stoppenkast bleek inderdaad een stop eruit te zijn gesprongen, deze weer omhoog gezet, oorzaak was vreemd en ik piekerde waarom en waaraan het gelegen had. Na een poosje wilde ik de tv aanzetten voor mijn kinderen, ik zag dat dit niet kon omdat ik geen bereik had via mijn glasvezel. Ik liep naar de kast waar mijn caiwaykastje zit en zag tot mijn schrik dat er kortsluiting was geweest in de adapter die van het caiwaykastje naar het stopcontact loopt ( beide geleverd en aangesloten door Caiway zelf ) De stekker behuizing was open en de electronica die in de stekker hoorde hing er zwart geblakerd naast ontploft en van elkaar af onderdelen van elkaar af in de kast terug gevonden wat duidde op “kracht” van de ontploffing en ook het stopcontact was zwart geblaker dwat er over was van de adaptar hing er nog in, dit heb ik eerst zelf verwijderd.

De schrik en de gedachte aan wat er had kunnen gebeuren maakte mij misselijk, ik belde met Caiway. Ik kreeg daar een meneer aan de telefoon die mijn verhaal naar mijn gevoel lauwtjes aanhoorde en me vertelde binnen 5 dagen komt er een monteur. Mijn reactie was verbaasd en emotioneel, onbegrijpelijk binnen 5 werkdagen komt er een monteur. Mijn huis mijn kinderen hadden verbrand kunnen zijn!! en dan krijg je als antwoord binnen 5 werkdagen komt er een monteur. Het voelde als de wereld op zijn kop voor mij, de meneer werd geirriteerd en bleef herhalen binnen 5 dagen komt er een monteur. Ik werd redelijk wanhopig is het nou zo moeilijk om garant te staan voor de spullen die je zelf kan leveren om daar zorg voor te dragen. Moeten er ongelukken gebeuren voor caiway zijn verantwoordelijkheid neemt?

Na opgehangen te hebben heb ik verschillende stappen onder nomen, de uitkomsten deden mij besluiten nogmaals met Caiway te bellen dit maal trof ik een vrouw.

Een vrouw met een ziel en met begrip voor de situatie. Een vrouw die zich duidelijk kon inleven en zelf met haar rug tegen de muur stond en ook voor mij niets kon doen. Sterker het was zelfs zo dat toen ik tegen haar zei dat ik aangifte zou gaan doen zij tegen mij zei dat zij dat begreep, dat het haar speet en dat zij hetzelfde zou doen in mijn geval.

natuurlijk neemt dit niet het feit weg en de angst voor wat er had kunnen gebeuren, het helpt wel in het realistisch kijken naar de dingen. Een stekker kan kapot gaan en er gebeurde verder niets, iemand heeft me geholpen om tijdelijk een nieuwe stekker te plaatsen waaruit blijkt dat het echt in de adapter heeft gezeten die we 3 weken eerder van Caiway zelf gekregen hebben.

Waar is de verantwoordelijk van Caiway in deze, waar is het meeleven met de consument in geval er iets goed mis gaat. Wie verteld mij dat wat mij overkwam een toevallig incident is en niet een procuctiefout wat zou betekenen dat er meer van dit soort adapters (bommetjes) naar caiwaykastjes lopen in andere huizen/gezinnen. Caiway zelf lijkt zich daarom niet te bekommeren, ze vroegen niet eens naar de ontplofte adapter op zich. Wij hebben het ze zelf moeten vragen, en kregen toen als antwoord, ja misschien is dat wel onderdeel van de procedure bewaar de adapter maar.

Wat is de moeite om een monteur langs te sturen in dit soort noodzakelijke gevallen, waarom kan Caiway wel het geld maandelijks incasseren maar daarintegen niet zijn verantwoordelijkheid in het zorgdragen voor de door hen geleverde spullen/electronica?

Het blijft voor mij onbegrijpelijk, en ik zal niet rusten voordat Caiway in deze zijn verantwoordelijkheid neemt om gevallen als deze met een slechtere afloop te voorkomen!

Desired solution:

Het nemen van de verantwoordelijkheid van Caiway in de door hen naar bleek levensgevaarlijke geleverde adapter.Erkenning van het probleem in plaats van het schuilen en het afschuiven van.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - Inmiddels heeft een monteur de klant bezocht en is de ontstane situatie verholpen. We hebben vanmiddag geprobeert telefonisch contact op te nemen. Helaas kregen we geen gehoor. We proberen morgen nogmaals contact met de klant te krijgen. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from Caiway Internet

12 years ago - Helaas kregen we vandaag ook geen gehoor. Zou u het kunnen aangeven wanneer u gebeld wenst te worden (binnen kantooruren) Met vriendelijke groet, Bert Vellekoop Caiway Webcare Team

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben mevrouw over de ontstane situatie gesproken en de klacht afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Harma
Cawiay Webcare Team

All complaints of