Complaint: Basispakket

user-53347 on 20 June 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik werd gebeld door een medewerker van Canaldigitaal of ik mijn abonnement wilde vernieuwen, nadat ik dat vorig jaar had beëindigd. Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan nadat mij het volgende werd aangeboden.

Bij 2 jarig abonnement zou ik €49 betalen voor de DSR7141 ontvanger maar daarvoor de eerste 5 maanden gratis kijken naar het Basis pakket. Een paar dagen later heb ik de ontvanger al thuis. 1 Dag daarna staat er online ook al een rekening klaar met gewoon het abonnementsgeld voor de eerste maand vermeld.

Dit was nu precies de reden dat ik een jaar eerder mijn abonnement had beëindigd, men komt de afspraken niet na. Ook toen was een klungelige administratieve fout de oorzaak van een conflict. Nu krijg ik een mail, als antwoord op mijn klacht, waarin staat dat ik akkoord ben gegaan met een 2 jarige verlenging. Dat klopt, maar daar was een voorwaarde aan verbonden en die wordt nu gemakshalve maar niet meer genoemd. Gesprekken worden toch opgenomen?????

Desired solution:

Gewoon de afspraken nakomen, die 5 maanden gratis kijken. Anders had ik ook geen 2 jarig abonnement hoeven afsluiten.

Comment by poster of the complaint

15 years ago - U hebt op 17-6-2011 om 21:20:15 de volgende vraag aan ons gesteld: Vorige week heb ik mijn abonnement verlengd, toezegging was 5 maanden gratis kijken bij 2 jarig abonnement. Tot mijn verbazing zie ik nu al een eerste nota staan. Na eerdere problemen met de administratie had ik mijn abonnement al een keer opgezegd, maar bij gebrek aan iets anders heb ik het nu verlengd waar ik alweer spijt van begin te krijgen als dat nu alweer fout gaat!!! Natuurlijk ook geen bevestiging ontvangen zoals beloofd! Krijg niet de indruk dat er iets is veranderd t.o.v vorig jaar. Ons antwoord op de door u gestelde vraag is: Wij hebben geconstateerd dat u accoord bent gegaan met een verlenging van 2 jaar en een Philips-7141 voor €49,-. Mocht dit niet de bedoeling zijn geweest kunt u eventueel de ontvanger weigeren aan de deur. Wanneer wij deze terug ontvangen kunnen wij de actie terugdraaien en voor u de correcte aanbieding in orde maken. Graag vernemen wij uw beslissing. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Geachte heer van Iersel, U hebt op 20-6-2011 om 13:09:11 de volgende vraag aan ons gesteld: Het was inderdaad de bedoeling dat het contract met 2 jaar zou worden verlengd. De afspraak was dat ik €49 voor de ontvanger zou betalen en dat ik daarvoor wel 5 maanden gratie zou kijken. Daar ben ik toen mee akkoord gegaan. Die meneer zou me nog een bevestiging sturen maar die heb ik niet meer ontvangen. Met vriendelijke groeten, Ons antwoord op de door u gestelde vraag is: Wij zijn bang dat er twee acties door elkaar zijn gehaald. Normaal gesproken heeft u bij een contractverlenging van 24 maanden twee opties: ofwel u krijgt een HD-ontvanger met korting (in uw geval voor € 49,-) ofwel u krijgt een aantal maanden gratis (in uw geval vijf). Een combinatie van deze twee acties is niet mogelijk. Als u gebruik wil maken van korting op de HD-ontvanger hoeft u verder niets te doen: deze heeft u immers al gekregen. In dit geval is uw netto voordeel zo'n € 150,- (aangezien de nieuwprijs van deze ontvanger € 199,- bedraagt). Als u toch gebruik wil maken van een korting op uw maandelijkse kosten adviseren wij u de satellietontvanger terug te sturen (of aan de deur te weigeren als u hem nog niet heeft ontvangen). In dit geval kunt u gebruik maken van de kortingsactie en krijgt u vijf maanden Basispakket gratis, wat neerkomt op een netto voordeel van € 54,75 (vijf maal € 10,95). Wij hopen u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Het gesprek zou zijn opgenomen. Bij deze vorder ik de voicelog van dit gesprek. Omdat er in mijn geval vorig jaar er veel is fout gelopen zou ik nu ter compensatie voor de ontvanger €49 betalen en zou ik 5 maanden gratis kijken. Dit heeft niets te maken met het door elkaar halen van acties of iets verkeerd begrepen hebben. De beste man aan de telefoon is speciaal daarvoor 2 keer met iemand anders gaan overleggen. Daar kwam vervolgens uit dat ik de ontvanger niet gratis kon krijgen (dat was wel mijn vraag) maar dat ik daarvoor 5 maanden gratis kon kijken als ik het abonnement met 2 jaar zou verlengen. En daar ben ik mee akkoord gegaan. Maar wat er nu gebeurt is een herhaling van een probleem uit het verleden. Dat wat mij aan de telefoon wordt gemeld wordt daarna met kracht ontkent. Als u enige moeite zou doen om zelf de voicelog terug te luisteren zou meteen duidelijk zijn wie er hier iets verkeerd begrijpt. Ik betreur deze gang van zaken ten zeerste en kan u verzekeren dat ik, als dit probleem niet netjes wordt opgelost, na deze contractperiode beslist geen nieuw contract zal afsluiten. Ik ben het namelijk zat om steeds weer opnieuw met de klantenservice moet gaan steggelen om iets opgelost te krijgen. Ik verzoek u vriendelijk doch dringend mij de voicelog van het gesprek van 10 juni jl te doen toekomen! Verstuurd vanaf mijn iPhone Op 20 jun. 2011 om 19:01

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

user-53347

Responded on 27 June 2011 at 10:45

De klacht is pas dan opgelost als er ook daadwerkelijk een credit nota verschijnt. Toezeggingen heb ik in het verleden al meer gehad die dan later toch niet worden nagekomen omdat men dat "zogenaamd"niet meer kon nagaan. Pas dan als mij die 5 maanden credit worden geschreven is het probleem opgelost. Geen minuut eerder. Beloftes alleen heb ik weinig aan.

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Uw melding is reeds telefonisch behandeld en doorgevoerd. De gemaakte afspraken zijn hiermee nagekomen.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

WebCare CanalDigitaal

All complaints of