Complaint: Canaldigitaal lijkt signaal van Nederland 1, 2 en 3 te blokkeren

user-66206 on 20 November 2012 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn schotel, ontvanger en smartcard werken prima. Al Jazeera World en BBC World bijvoorbeeld, ontvang ik probleemloos. Het feit dat Nederland 1, 2 en 3 sinds een dag of tien zwart zijn, kan dus maar 1 oorzaak hebben: Canaldigitaal blokkeert het signaal. De website doet hier ontwijkend over. Aanvankelijk hield ik het voor mogelijk dat mijn kaart overstuur was. De eerste keer dat ik mijn smartcard heractiveerde, kreeg ik de melding: Uw smartcard kan vanwege technische of administratieve redenen niet worden geactiveerd. Daags daarna probeerde ik het weer en zei de melding dat ik het afgelopen uur al een heractivatie had aangevraagd. Hetgeen dus niet klopt. Nergens op de website vind ik informatie hierover. Ik heb deze apparatuur jaren probleemloos gebruikt en wens dat zo voort te zetten. Zonder abonnement. Ik kijk alleen fta-kanalen en daar heb ik voor betaald. Dat betekent dus ook Nederland 1, 2 en 3!

Desired solution:

Canaldigitaal moet direct de blokkering of versleuteling of wat het maar is dat veroorzaakt dat Nederland 1, 2 en 3 op zwart staan, opheffen.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

13 years ago - Kunt u uw kaartnummer doorgeven? Omdat u geen lopend abonnement meer heeft kan ik u niet op postcode vinden in het systeem. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Mijn kaartnummer is 1 00 130 552 348 65. Ik plaats de smartcard nu weer in de decoder.

Message from Canaldigitaal

13 years ago - Bedankt. Ik zie als laatste contact registratie in 2006 dat er is gemeld dat uw kaart vermist was. Vandaar dat deze is uitgeschakeld. Omdat u aangeeft de kaart in bezit te hebben, heb ik deze weer geactiveerd en hoor ik graag of u de vrij te ontvangen zenders weer kunt ontvangen. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Vermist? Ik heb deze kaart sinds 1999 in bezit en heb hem, zij het met een onderbreking van 2003 tot 2006, in gebruik. Vanaf 2006 dus... tot een dag of tien geleden. Dat komt niet overeen met een uitschakeling in 2006. Overigens, er is nog geen signaal op Nederland 1, 2 en 3. Ik wacht vanavond nog even af. Ik laat u weten of ik signaal heb.

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ik heb weer signaal! Canaldigitaal, klacht.nl: bedankt!

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ho! Ho! Te vroeg gejuicht! Na een paar uur kijken naar Nederland 1, switchen naar Nederland 2: zwart scherm. Terug naar Nederland 1: ook zwart. Zelfs Al Jazeera World, zie mijn eerste posting doet het niet meer. Geen zin in discussies, hier is sprake van een gemankeerd signaal en zelfs manipulatie van alle signalen op deze kaart. Voeg daarbij een misleidende tactiek en de klacht wint in zwaarte.

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Vraag aan CanalDigitaalWebcare: U noemde een vermissingsmelding in 2006. Graag meer informatie. Wie heeft deze Smartcard vermist gemeld? En hoe is het mogelijk dat ik na 2006 tot twee weken geleden, november 2012 dus, gewoon signaal heb gehad? Ik geloof niets van die hele vermissingsmelding. Ik wil nog steeds maar één ding: dat het signaal wordt hersteld zodat ik de fta-zenders, met name Nederland 1, 2 3n 3 weer gewoon kan ontvangen.

Message from Canaldigitaal

13 years ago - We zullen u via PM contacteren voor verdere assistentie en uitleg. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ik heb geen verdere assistentie of uitleg nodig. Ik heb nu weer signaal. Maar ik kijk het graag nog even aan voordat ik de klacht als opgelost beschouw. Ik vind het erg vervelend dat het signaal zomaar weer blijkt te kunnen worden geblokkeerd. Dat mag niet met FTA-kanalen.

Message from Canaldigitaal

13 years ago - Dat begrijp ik. Zojuist al een privé mail gestuurd, maar dan kijken we het nog even aan. Excuses voor het ongemak! Dit is uiteraard niet de bedoeling. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ik heb u zojuist beantwoord. Als het beeld nu blijft zoals het is, ben ik tevreden en is de klacht opgelost. Met dank.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Ik durf de klacht nog niet als opgelost te betitelen voordat ik weet dat de situatie van nu kan blijven zoals hij is. Ik heb via de mail een constructief gesprek dus ik hoop dat het in orde komt.

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Inmiddels is het signaal hersteld, en zien wij deze klacht als opgelost.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

All complaints of