My complaint:
CanalDigitaal heeft ons zelf gebeld met een aanbieding van internetten en onbeperkt bellen tegen dezelfde voorwaarden als KPN alleen dan € 10,– goedkoper per maand. Wie wil dat dan niet? De klacht is dat de overgang van KPN naar CanalDigitaal op 4 februari 2011 in zou gaan, dit heb ik op papier deze overgangsdatum. Op deze datum had ik geen telefoon meer van KPN, maar ook geen aansluiting bij CanalDigitaal. Diverse malen gebeld, niks hielp. Eind april kwam ik er achter dat ik telefoonaansluiting had. Vervolgens gaat CanalDigitaal incasseren. Belachelijke bedragen. De ingangsdatum was ineens 1 april, maar toen had ik geen telefoon en heb daar ook geen bericht van gehad. Vervolgens krijg ik ook op de nota dure gesprekskosten, terwijl ik onbeperkt bellen had, hetzelfde abonnement als KPN wat mij verteld was. Ik heb het bedrag gestorneerd en een brief geschreven. Ik krijg totaal geen reactie op mijn brief. Ik word totaal genegeerd. Dan maar weer de website proberen om per email contact te kunnen krijgen. De website was overigens ook niet in order, je kon geruime tijd geen email sturen, je kwam in een soort lus terecht, dit ook telefonisch gemeld aan CanalDigitaal. Per email heeft Sander van Let telefonisch gereageerd. Ik moet eerst alles betalen en dan wordt er gekeken wat er gedaan gaat worden. Het komt omdat CanalDigitaal een technische storing heeft en de facturen niet kunnen corrigeren. Hoe belachelijk klinkt dit? Gewoon alles betalen wat niet afgesproken is en door een bedrijf dat in gebreke blijft dit laten bepalen? Zelfs een voorstel gedaan om mei en juni abonnement te betalen met voorwaarde dat ik aangesloten wordt per 1 juli 2011. Hier gaat CanalDigitaal die zelf in gebreke blijft niet mee akkoord. Men wil een deurwaarder nu op me af sturen. Ik laat mij niet bang maken, ik kan aantonen dat ik wel willend ben geweest en een hoop mobiele kosten gemaakt heb. Zal CanalDigitaal weer (of nog steeds) in gebreke stellen vanaf half juni 2011.
Desired solution:
Vanaf nu een nieuwe start, per 1 juli internet en bellen in laten gaan onder dezelfde voorwaarde van KPN alleen € 10,-- goedkoper zoals telefonisch belooft is. Dus geen start kosten per gesprek waar CanalDigitaal nu ineens mee op de proppen komt. Daarbij heb ik veel kosten gemaakt van mobiel bellen en wil ik openstaande nota's die er nu staan niet betalen.

