Complaint: Dubbel abonnement

user-52209 on 08 June 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

letterlijke brief aan CD op 13 april 2011

Geachte heer, mevrouw,

Tot mijn ontsteltenis kwam ik er half maart jl. achter dat ik sinds december 2009 betaal voor twee abonnementen.
Ik kreeg toen uit het niets een brief met referentie: CS47-SCRETOUR/CD. Deze brief gaat over abonneenummer 84431522. Bij deze brief was een, voor mij onbekende, smartcard gevoegd.( zie bijlage ). Ook op “Mijn CanalDigitaal” was niets bekend van dit abonnement. Daar krijg alleen een digitale rekening van abonneenummer 84377889. Omdat beide abonnementen automatisch worden afgeschreven zijn deze dure afschrijvingen aan mijn aandacht ontsnapt.

Toen ik in oktober 2009 CanalDigitaal aanschafte was ik dusdanig tevreden dat ik het oudste abonnement heb uitgebreid naar een duurder abonnement. Dit zal geweest zijn in december 2009. In plaats van een uitbreiding heeft u mij een tweede abonnement verkocht. Dit had nooit mogen gebeuren.

Mijn verzoek is dan ook, om vanaf het moment dat ik twee abonnementen op mijn adres geregistreerd heb staan, het goedkoopste abonnement volledig, met terugwerkende kracht, terug te storten op mijn rekening.
Vergeet niet om het goedkoopste abonnement met nummer 84431522 te ontbinden.

Ik vertrouw op een prettige afhandeling zodat ik een tevreden klant kan blijven.

Vriendelijke groeten,

Desired solution:

27 april 2011
Antwoord van CD:samenvatting; wij willen u 6 maanden te veel aan abonnementskosten compenseren.
Ik ben pas tevreden als ik alle teveel betaalde abonnementskosten terug heb ontvangen. Al gauw 15 maanden.
Tot nu toe heb ik geen antwoord meer gekregen op mijn aanmaningen. Ook heb ik de 6 maanden toegezegde abonnementskosten ook nog niet terug.

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Het is vervelend als er administratief iets niet goed is gegaan. Het is voor ons lastig om te bepalen waar de fout hier zit omdat voor een abonnement altijd een contract wordt ondertekend. De beloofde creditering is eind mei doorgevoerd. Dit betekent dat u dit bedrag aan het einde van de maand kunt verwachten. Wij kunnen echter niet oordelen over de coulance die is toegekend na schriftelijk contact. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Message from

15 years ago - Ik krijg nu twee antwoorden. Een antwoord per QQLQ.nl en één per e-mail. Mijn antwoord op het antwoord van CD op QQLO: "Als u niet kan oordelen over de coulance regeleing, wie kan dat dan wel? Het is toch uw bedrijf met wie ik onmin leef." Via de e-mail wordt geadviseerd: lees letterlijk: "Ons antwoord op de door u gestelde vraag is: "Uit uw e-mail begrijp ik dat u niet accoord gaat met het bedrag wat u toegezegd is door CanalDigitaal. Hierbij vraag ik u een klachtbrief te sturen naar het volgende adres ......., zodat deze kwestie nogmaals in behandeling wordt genomen:" Antwoord van mij: MIJN EMAIL WAS EEN KLACHTENBRIEF!! Denken jullie dat ik andere teksten of een andere taal schrijf als ik een brief stuur met een envelop en een postzegel? Mijn e-mail: "Brummen, 27 april 2011. Geachte heer, mevrouw, Vandaag kreeg ik per e-mail een antwoord op mijn vraag restitutie te verlenen op een door u foutief opgevoerd of veranderd abonnement. In plaats een goedkoop basis abonnement van 29,95 euro te veranderen in een duurder abonnement van 49,95 euro, heeft u mij een dubbel abonnement geleverd. Doordat dit niet is te zien op de digitale nota op “mijn canal digiaal”kwam ik er pas achter nadat u mij vorige maand plotseling een extra smardcart toestuurde. Met een brief met referentie CS47-SCRETOUR/CD. Ondertussen heeft uw firma meer vreemde post aan mijn adres gestuurd. O.a een brief waarin u mij dankt voor interesse in Canal Digitaal. Ook kreeg ik ongevraagd bepaalde voorwaarden toegezonden. Omdat ik het uw firma makkelijk maak door toestemming te geven automatisch bedragen van mijn rekening te halen ben ik nu een bedrag van bijna 500 euro extra kwijt. Ik reken alle bedragen vanaf 27-01-2010 tot en met nu als onterechte afboekingen. Deze bedragen wil ik voor 100% teruggestort hebben op mijn rekening. Dat wil zeggen dat ik geen genoegen neem met het toegezegde bedrag van een half jaar contributie; Zijnde 6 maanden x 29,95 = 179,70 euro. Het bedrag wat ik terug moet hebben is alle abonnementsgeld vanaf 27 januari 2010 tot nu; 15 maanden x 29,95 = 449,25 euro. Al mijn gegevens zijn verder bij u bekend." is een schriftelijke reactie en klachtenbrief.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

All complaints of