Complaint: Heractiveren smartcard via internet lukt nooit

user-34956 on 06 January 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In 2006 compleet pakket aanbieding van canaldigitaal gekocht, d.w.z. schotel,decoder, kaart,enz.
Steeds om de twee maanden signaal weg van ned 1 t/m com.zenders.
Klagen en vragen bij Canaldigitaal lost niets op.
Zij zeggen dat ik een niet gecertificeerde decoder heb gekocht. Dat is wel heel vreemd om dit te stellen als ik deze bij hen gekocht heb.
De decoder (een Focus) was bij de aankoop wel gecertificeerd maar wegens signaal veranderingen heeft Canaldigitaal deze certificering in getrokken.
En de klant met het probleem laten zitten.
Om van alle ellende af te zijn heb ik in januari 2010 abonnement opgezegd.
Canaldigitaal is wettelijk verplicht de vrije zenders door te sturen, hieronder vallen ned.1,2 en 3.
Echter nog steeds ben ik elke tweede maand deze zenders kwijt en moet ik de kaart opnieuw activeren.
Dit heractiveren kan nu sindsdien ook niet meer via internet en is alleen mogelijk via een telefonische melding, wat weer extra geld kost.
Canaldigitaal is niet alleen onwillig maar ook onbereikbaar.
Hoe kan ik zonder problemen naar de vrije zenders blijven kijken waar ik toch recht op heb.
Heeft canaldigitaal dan zoveel macht om klanten die uit pure onvrede bij hen zijn weg gegaan te blijven dwarsbomen?
Graag uw reactie wat te doen, u bent mijn laatste strohalm.

Gewenste oplossing

Voor onbepaalde tijd, dus zonder dat ik elke tweede maand het signaal van ned 1,2 en 3 kwijt ben, televisie kunnen kijken.
En dat de blokkering van het heractiveren via internet wordt opgeheven.

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Vervelend dat u geen beeld heeft op uw smartcard met daarop de gratis Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zenders. Uw beide kaarten staan actief in ons systeem en worden elke maand automatisch voorzien van een activeringssignaal. Door een storing vorige week maandag en dinsdag was er op geen enkele wijze mogelijk een heractivatie signaal aan te vragen, zoals vermeld op onze website bij actuele meldingen. Bij gecertificeerde apparatuur hoeft u dus nooit de kaart te her-activeren, tenzij de kaart langer dan twee maanden niet in gebruik is geweest. Een kenmerk van niet gecertifeerde apparatuur is dat deze niet goed overweg kunnen met het activeringssignaal. De wijziging waar u op doelt is het vervangen van de Mediaguard 2 smartcard voor MediaGuard 3 smartcard en is in uw geval niet van toepassing. U bent niet verplicht tot het kopen van gecertificeerde satellietapparatuur, CanalDigitaal kan echter de juiste werking niet garanderen en daarmee kan het voorkomen dat u geen beeld heeft. In uw geval zijn er twee oplossingen, apparatuur aanschaffen die wel goed werkt met de coderingen van CanalDigitaal. U vindt een overzicht van alle actuele modellen op onze website. De andere oplossing is het per maand aanvragen van een heraktivatie signaal via onze website wat geheel gratis is. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Er zijn twee mogelijkheden, om altijd beeld te ontvangen is een gecertificeerde satellietontvanger aan te bevelen. Indien men door wil gaan met de bestaande satellietontvanger is het helaas nodig om eens per maand een gratis heraktivatie aan te vragen via onze website. Een andere mogelijkheid is via de activatielijn tegen normaal telefoontarief op 035 - 647 74 77.

All complaints of