My complaint:
Na een telefonisch contact i.v.m. het niet kunnen ontvangen van eredivisielive n.a.v. een actie van Amstel, was het in eerste instantie niet mogelijk om te ontvangen omdat ik een HD ontvanger nodig had. Dit stond niet in de actievoorwaarden. Na enig aandringen om toch beeld te krijgen, zou de medewerker dit voor mij in orde maken. Echter blijkt nu achteraf dat dezelfde medewerker van CD ongewild mijn abonnement (zonder einddatum of einde contractdatum) heeft omgezet in een jaarcontract. Nu wil ik op dit moment (3 maanden later) mijn abonnement opzeggen, maar dit kan volgens CD niet, i.v.m. dit jaarcontract. CD zegt hierover een brief te hebben gestuurd. Deze heb ik niet gezien en volgens mij ook niet ontvangen. CD kan toch i.v.m. deze Amstelactie met 1 maand eredivisielive kijken voor € 5, niet zomaar je abonnement omzetten in een jaarcontract? Normaal zou ik na meer dan 10 jaar abonnement per maand op moeten kunnen zeggen. Overigens kon ik na 1 week eredvisielive niet meer ontvangen, omdat ze de codering hadden gewijzigd, die mijn niet-gecertificeerde ontvanger niet kan ontvangen. CD komt ook niet met een passende oplossing.Verder blijkt dat ik op dit moment een groot deel van het pakket niet meer kan ontvangen door wijzigingen in de codering. Dit is eind april veranderd, terwijl ze halverwege april mijn abonnement hebben omgezet in een jaarcontract. Ik zou nu moeten investeren om weer beeld te kunnen ontvangen. Dit ben ik niet van plan. Ik blijf bezig met investeren bij TV kijken via CD!
Desired solution:
Per direct wil ik mijn abonnement kunnen opzeggen (met een maand opzegtermijn). Ik ben 2,5 maand bezig geweest met het zoeken naar de oorzaak van het niet kunnen ontvangen, zelfs met hulp van CD. Deze bracht ook toen mij niet op de hoogte van de coderingswijziging. Dus eigenlijk vind ik dat ik per 1 mei had moeten kunnen opzeggen. Ik had ondanks de niet gecertificeerde ontvanger,persoonlijk via mail of brief op de hoogte gesteld moeten worden van de coderingswijzigingen en de problemen/gevolgen voor niet gecertificeerde ontvangers. Ook dit heeft CD nagelaten!

