Complaint: Signaal HD-TV wordt niet meer doorgegeven

user-32894 on 01 April 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Volgens bevestigingsbrief d.d. 03-01-2011 Ref. DM54-NJ-HDTV wordt het HDTV-pakket als jaarabonnement bevestigd, waarvan de eerste 6 maanden gratis. Per 01-04-2011 hebben we echter geen HDTV meer.

Gewenste oplossing

Per omgaande weer HDTV-signaal tegen de afgesproken condities.

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - De laatste 6 maanden heeft u gratis naar de zenders uit het HDTV-pakket kunnen kijken. Per 1-4-2011 is dit pakket beëindigd naar aanleiding van een opzeggen die u heeft ingediend. Indien u over het HDTV-pakket wilt beschikken, kunt u dit activeren via Mijn CanalDigitaal of door onze klantenservice via telefoonnummer 0900-9323. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Sinds 29-12-2010 ontvangen wij HDTV (zie uw bevestigingsbrief d.d. 03-01-2011). In deze brief wordt bevestigd dat wij voor een periode van 6 maanden gratis van HDTV kunnen genieten!! Aangezien de 6 maanden thans nog niet voorbij zijn, verzoek ik u per omgaande dat wij weer een HDTV van Canal Digitaal ontvangen. Vanaf 03-01-2011 hebben wij in het geheel geen opzegging gedaan.

Message from Canaldigitaal

15 years ago - De proefkijkperiode van het HDTV-pakket is in september 2009 gestart. Op 8-11-2010 heeft u middels een e-mail aangegeven het HDTV-pakket en het Familie-pakket te willen opzeggen. Hierdoor is het HDTV-pakket 6 maanden na de startdatum beëindigd. De brief die in januari verzonden is, betreft een brief die op aanvraag verzonden is wegens het niet ontvangen van de eerste brief. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Wij zijn op 23-09-2010 gebeld door Canal Digitaal met een aanbieding om 6 maanden op proef HD TV en het familiepakket te ontvangen. Dit gesprek is opgenomen en zou schriftelijk bevestigd worden. De betreffende bevestigingsbrief hebben wij nooit ontvangen, maar ook het HD-signaal en het familiepakket ontvingen wij niet. Op 21-10-2010 een mail naar Canal Digitaal gestuurd met de vraag wanneer wij het HD signaal, het familiepakket en de schriftelijke bevestiging zouden ontvangen. Daarop niets vernomen, en toen hebben wij maar besloten om beide pakketten alvast op te zeggen, want wij gaan niet voor iets betalen wat wij niet geleverd krijgen. Op 12-11-2010 een klachtenbrief gestuurd en weer in het geheel niets van Canal Digitaal vernomen!! Toen op 24-11-2010 telefonisch kontakt gezocht met Canal Digitaal-Technische Afdeling, waarop zij alles hebben doorgelopen, waarop zij meedeelden dat het uitermate vreemd was dat wij inderdaad geen HD signaal ontvingen. Zij zouden het uitzoeken en de volgende dag terugbellen. Helaas hebben ze tot op heden nog steeds niet teruggebeld. Op 30-11-2010 nogmaals een rappel gestuurd dat wij teruggebeld zouden worden, helaas zonder resultaat. Toen hebben wij eind december een klacht op de site qqlq.nl geplaatst en tot onze verbazing ontvingen wij binnen 1 week het HD signaal en de bevestigingsbrief d.d. 03-01-2011. Dus de proefkijkperiode is pas 30-12-2010 ingegaan (en niet eind september), welke dus 6 maanden vanaf 30-12-2010 moet duren (zie bevestigingsbrief d.d. 03-01-2011). En aangezien wij vanaf 03-01-2011 niets hebben opgezegd, dient het HD-signaal door Canal Digitaal gewoon aan ons doorgegeven te worden. Het enige wat wij tenslotte willen, is dat we gewoon HD TV kunnen kijken.

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Een verlenging van het proefpakket is toegekend. Het is tevens niet nodig om een opzegging in te dienen. Indien u over 4 maanden nog steeds over het HDTV-pakket wilt beschikken, kunt u dit aangeven bij de klantenservice. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

All complaints of