Complaint: slechte service

user-51014 on 27 May 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bijna maandelijks vallen de zenders weg, er moet dan telkens een heractivatieprocedure gedaan worden.
Dit betekend dat je enkele uren zonderbeeld zit.
Dit is sinds ruim een jaar nadat we een andere smartcard ontvangen hebben.
Op 2 mei 2011 vielen de zenders weer weg en lukt het niet te heractiveren, bellen met het bedrijf is ook haast niet mogelijk, telkens wordt vanwege drukte de verbinding verbroken, en als je er dan toch doorkomt en 30 minuten gewacht hebt a 0,10 per minuut dan verbreken ze alsnog de verbinding, mailen is ook geen optie ,want zo geeft canaldigitaal aan de responsetijd is 10 dagen, en daar ga je niet op zitten wachten als je geen tv beeld meer hebt.
Vandaar aangetekend opgezegd met onmiddelijke ingang, omdat het bedrijf je niet in alle redelijkheid de gelegenheid geeft een storing te melden of op te lossen.
Maar helaas heeft het bedrijf geen fatsoen om hier op te reageren.
Het enige waar binnen enkele dagen op wordt gereageerd is de stonatie van het abonnementsgeld.

Desired solution:

bevestiging van opzegging per direkt

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Wij willen u vragen over welke satellietontvanger u beschikt. Dit soort problemen komen vaak voor bij niet-gecertificeerde satellietontvangers. Op www.ikverhuismee.tv vindt u een overzicht van gecertificeerde satellietontvangers. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - 2 satellietontvangers gebruikt waarvan 1 wel gecertificeed,beiden zelfde probleem, probleem is dat canaldigitaal niet op normale wijze bereikbaar is bij storing, en ook niet op aangetekende brieven reageert, zelfs de rode kaart voor het afboeken van het abonnementsgeld wordt na bevestiging van ontvangst nog gewoon afgeboekt wat wettelijk niet is toegestaan.

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Een updatesignaal is twee maanden geldig. Dit betekent dat u met een heractivatie, twee maanden beeld zou moeten hebben. Het zou dus goed kunnen dat de ontvangst niet optimaal is. Een andere mogelijkheid is dat de satellietontvanger(s) te weinig verbinding maken met een Nederlandse zender. Dit zou bijvoorbeeld kunnen wanneer u alleen naar Engelse zenders kijkt. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Een deskundige heeft het signaal gecontroleerd en ook de ontvanger, volgens de deskundige komt het door de nieuwe smartcard, er zijn meer mensen die dit probleem hebben met de nieuwe kaart, dit is ook aan Canal Digitaal meerdere keren doorgegeven, alleen doen daar niets mee!!! Wat mij stoort is dat Canal Digitaal niet fatsoenlijk bereikbaar is bij een storing en niet simpelweg een nieuwe smartkaart stuurt.( lang wachten en dan de verbinding verbreekt) Daarom heb ik ook per direkt mijn contract aangetekend opgezegd. Maar hier geeft Canal Digitaal geen reactie op !!! Waarom niet als ik vragen mag ? Waarom wordt er nog onrechtmatig geld afgeboekt? Gaarne hier een antwoord op. Inmiddels gebruik ik digitale TV van een andere aanbieder, dus het ontvangst probleem nu nog oplossen heeft geen zin meer. B.J.Postema

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

All complaints of