My complaint:
Wij zijn sinds anderhalf jaar bij Canal digitaal, omdat wij sindsdien buitenaf wonen en daardoor moesten kiezen tussen hen of KPN.
Het harddiskrecorder was het eerste jaar een drama. Deed het vaak niet, en als hij gereset moet worden (was destijds soms dagelijks) dan ben je daar zo een kwartier zoet mee. Toen kwam ik er al achter dat Canal Digitaal eigenlijk niet te bereiken is! Een duur 0900-nummer is de enige optie, en die laat je vaak zo een half uur in de wacht staan, soms nog langer, dus dat is niet erg aanlokkeliljk. Spreek je dan iemand dan geeft die vage antwoorden en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd met loze beloftes die niet blijken te kloppen (reset maar volgens die en die procedure… die je een half uur kost dus je beeindigt het telefoongesprek). Ook wel gehad dat men zei: o ja, er is een bug in het systeem, maar alleen als je belt geven we daar info over hoe je die moet verhelpen.. dus niet gewoon eerlijk erover communiceren op de website terwijl het zoveel mensen aangaat).
Volgens de site kun je een emailformulier invullen maar dat werkt niet, je kunt niet klikken op waar je zou moeten klikken dus dat schiet niet op.
Afijn, alles went en het ging de laatste maanden beter maar nu is er al weer de hele week geen televisiegids, waardoor je in feite niets kunt opzoeken of inprogrammeren.
Dus maar weer gereset. Dat leverde niks op. Toen liep ik weer tegen het oude probleem aan dat ik hen niet kan bereiken. Wat zou ik blij zijn als er andere aanbieders in onze regio komen, ik weet wel dat het gras bij de buren groener lijkt maar wat zijn wij niet blij met canal digitaal!
Desired solution:
Ten eerste een normale bereikbaarheid via email (met een zichtbaar emailadres) en een gegarandeerde en redelijk respons termijn. Daarnaast een normaal telefoonnummer (dus geen duur nummer) met normale wachttijden, vriendelijke service en hulpvaardigheid.
Want wat mij het meeste stoort is niet het slechte product maar de ongrijpbaarheid van dit bedrijf!

