My complaint:
Wij hebben sinds 2 jaar een basisabonnement ( Euro 9,95 )van Canal Digitaal. Wij wilden dit basispakket uitbreiden met een paar zenders.
Daarom hebben wij telefonisch contact gezocht met Canal Digitaal ; Vervolgens hebben wij meer dan 30 minuten in de acht gestaan ( 15 cent per minuut !! )waarna we een medewerker aan de telefoon kregen.
Deze man vertelde ons dat we een extra pakket konden afsluiten van Film 1, 2 & 3 van Euro 14,95.
Ons is verteld dat we slechts Euro 5,00 per maand duurder uit zouden zijn ( Basis Euro 9,95 + extra pakket van Euro 5,00 = totaal Euro 14,95 )
Het aansluiten van een dergelijk extra pakket heeft ook nog de nodige moeite gekost maar nadat dit eindelijk gelukt was werd er de maand erop bedragen van de rekening gehaald wat niet afgesproken was namelijk Euro 34,85, bestaande uit de volgende kosten :
1)Basisabonnement a Euro 9,95
2)Extra zenderpakket a Euro 14,95
3)Administratiekosten a Euro 9,95
U zult begrijpen dat wij hier niet mee accoord gaan.
De betreffende medewerker heeft ons foutief voorgelicht door niet te vermelden dat basispakket + extra zenderpakket apart betaald moesten worden. De medewerker had onsverteld dat dit een totaalbedrag was van Euro 9,95.
Wat betreft die administratiekosten kunnen we kort zijn, dit is natuurlijk pure diefstal !
Het getuigt van groot onfatsoen om een bestaande klant bij elke verandering even Euro 10,00 in rekening te brengen waar gewoonweg niets voor gedaan wordt. Er is geen enkele sprake van extra werk of meer werk.
Wij hebben er geen goed woord voor over, gewoonweg ASOCIAAL !
Nadat dit bedrag ten onrechte van onze rekening is gehaald heb ik Canal Digitaal gebeld en na wederom zo’n 45 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een of andere onbeschofte medewerker aan de lijn waar niet mee te praten viel en die uiteindelijk gewoon de hoorn erop gooide.
Eerst 45 minuten gewacht a 15 cent per minuut om vervolgens als een kwajongen behandeld te worden : ONACCEPTABEL !!!
Canal Digitaal zit in een unieke situatie, ze hebben geen concurrentie. Daar wordt behoorlijk misbruik van gemaakt door idiote bedragen in rekening te brengen.
Gewenste oplossing
Er is slechts 1 oplossing waar wij mee tevreden zijn :
1)
Met ingang van direct dat extra zenderpakket eraf halen. WE nemen dan maar genoegen met het basispakket van Euro 9,95
2)Intrekking administratiekosten van Euro 9,95
Helaas zijn wij genoodzaaktdoor te gaan met Canal Digitaal om de eenvoudige reden dat er geen alternatief is.
Echter zodra er een andere aanbieder komt zullen wij direct, per omgaande stoppen met dit arrogante bedrijf

