Complaint: plotseling geen film2 meer

user-40581 on 16 February 2011 about Canaldigitaal in category Digitale TV

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds wij de melding kregen dat Film2 zou gaan verhuizen hebben we deze zender nog 2 weken kunnen kijken.
Op het moment dat deze verhuisde naar een ander kanaal was hij nergens meer te vinden. Op het beloofde kanaal komt te staan: geen rechten voor dit kanaal.
Film 1 word alleen uitgezonden met een hele grote vervelende balk bovenin dat deze ook gaat verhuizen.
Ik ben een week lang aan het bellen geweest met canaldigitaal (elke keer weer zoveel cent per minuut, ping ping)
Er is al een een nieuw signaal gestuurd en zelfs de technische dienst komt er niet uit.
Wij hebben 2 digitale ontvangers, een phillips dsr 8121 van 2 jaar oud en een homecast hs9000cicd van 3 maand uit.
Tot een kleine maand geleden werkte het ook allemaal prima en naar volle tevredenheid maar nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd (a zoveel cent per minuut) en zitten we zonder de filmnet zenders

Gewenste oplossing

Daar we al een bijna een maand zonder het 2e film kanaal zitten en de 1e met een vervelende balk in beeld vind ik dat er voor deze maand geen kosten kunnen worden gerekend voor deze kanalen.
Het allerliefste willen we dat het alsnog word opgelost en we alle kanalen weer naar tevredenheid kunnen kijken zodat we de opzegging dan ongedaan kunnen maken.

Message from from Klacht.nl

15 years ago - Complaint is picked up by Canaldigitaal

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Vanaf 1 februari a.s. is Film1.2 op de oude frequentie via de ASTRA 19,2 satellietpositie in MPEG2 stopgezet. Film 1.2. wordt wel in MPEG 4 op de ASTRA 23.5 uitgezonden. In de standaard zenderlijst bevindt het kanaal zich op 112. In de HD-zenderlijst is het kanaal te vinden op 21. Indien u beschikt over het HDTV-pakket voor €5.00 per maand, adviseren wij u gebruik te maken van de HD-zenderlijst. U ontvangt dan alle HD zenders van CanalDigitaal. Laad hiervoor wel eerst de fabrieksinstellingen in voor u de zenderlijst inlaadt. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Tja..... dit alles is al bekend en alles is al geprobeerd. Zonder resultaat anders zou deze klacht niet bestaan. Weeeeer dus geen oplossing... zal een storno naar de bank sturen maar

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Uw klacht is niet helemaal terecht, volgens onze gegevens heeft u sinds april 2010 het Film1 Sport1 pakket in MPEG4 op ASTRA 23,5 geactiveerd staan en beschikt u over de rechten om deze te bekijken. Ook het aantal handelingen die CanalDigitaal voor u kan uitvoeren zijn gedaan. Het doet ons vermoeden dat er een technisch probleem is in uw installatie waardoor de ontvangst van de Film1 zenders op ASTRA 23,5 niet mogelijk zijn. Een andere mogelijkheid is dat u met de verkeerde smartcard naar de Film1 zenders in MPEG4 kijkt. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - We hebben de kaart gecheckt met de medewerkers aan de telefoon. Ook de andere kaarten hebben we geprobeerd. Tot aan gister hebben we zowel de astra 19,2 als de astra 23,5 weer opnieuw ingeladen. We hebben al ik weet niet hoe vaak ook vanaf de fabrieksintellingen van de ontvanger alles opnieuw geprobeerd, tot aan een master resset. Tot een week of 2 a 3 heeft alles prima gewerkt. Vanaf het verhuizen van kanaal film1.2 kunnen we deze niet meer ontvangen. Kanaal film 1.1 nog wel.(al is het met een vervelende grote verhuisbalk in beeld) Dus aan de verkeerde smartcard zal het ook niet liggen. Samen met de medewerkers van canaldigitaal hebben we alle handelingen ter plekke uitgevoerd, zonder resultaat. Zelfs de medewerkers aan de telefoon zaten soms met de handen in het haar. Wat is er dan niet terecht aan deze klacht? Ik zou zeggen: komt u maar langs. Alle zenders (zowel op de 19,3 als de 23,5 werken behalve film 1.2. Ik weet wel zeker dat deze klacht terecht is. Ik heb toch geen beeld maar mag wel betalen, lijkt me voldoende.

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Het is erg vervelend om te horen dat de eerder aangedragen oplossingen niet het gewenste effect hebben. Aangezien wij het probleem voor u willen oplossen, zullen wij z.sm. contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Tot op heden nog niets mogen vernemen. Ik mag aannemen dat er over de maand feb. geen abonnementsgeld voor Filmnet word gerekend. Zit nu al een maand zonder en deze week stoppen de smartcards er helemaal allemaal mee, omdat er maar geen oplossing word geboden. Erg jammer dat er niet aan oplossingen word gewerkt.

Message from Canaldigitaal

15 years ago - Wij hebben u getracht telefonisch te bereiken. Helaas beschikken wij niet over een juist telefoonnummer. Hierdoor kunnen wij enkel via het forum communiceren. Doordat er wellicht net niet voldoende signaal is voor Film 1.2, kan het zijn dat de zender hierdoor ontbreekt. Indien het wijzigen van de uitrichting niet het gewenste effect heeft, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323. Hier kunt u navraag doen over het maken van een serviceafspraak. Uw probleem kan dan door een monteur worden verholpen. Hopende u voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Jammer dat dit een veel gebruikt antwoord is van Canaldigitaal... We hebben niet de juiste contactgegevens... Wel vreemd dat ze me wel kunnen bereiken als ze willen dat ik een uitgebreider pakket neem, of als ik de rekening niet zou betalen. 06-20004481 Het nummer voor dan waarschijnlijk de enige computer waar al onze nummers niet in staan.

Comment by poster of the complaint

15 years ago - We hebben vandaag maar een installateur laten komen en deze heeft de boel voor ons hersteld. We kunnen weer tv kijken, Maar een ding..... aan de service van canaldigitaal heeft dat niet gelegen. 1 maand abonnementsgeld naar de knoppen, en de kosten voor de installateur. Niet netjes dat de problemen niet werden opgelost.

Comment by poster of the complaint

15 years ago - En toen viel de hele smartcard weg....... Van de week gebeld om opzegging te cancellen. Ja hoor was geregeld... -kom ik nu wel zonder tv te zitten omdat de opzegging er al bijna door is?? -Nee mevrouw. het word hier per direct teruggedraaid. -Ok dan wil ik nog wel een wijziging in mijn abonnement doorvoeren, geen sprot mee, wel de hd zenders erbij. -Geen probleem... Dus wel... nu helemaal niets meer!! Canaldigitaal wanneer komen jullie nu eens met oplossingen en daden??

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Canaldigitaal

Canaldigitaal

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

All complaints of